Večerný bielkovinový chlieb – chlieb bez múky

Bielkovinový večerný chlieb je vhodnou alternatívou k potravinám s vysokým obsahom sacharidov, čiže je vhodný v diétnom režime pre ženy i mužov. Kulturisti i fitnessky sa ho veľmi ťažko zriekajú. Keďže chlieb neobsahuje múku je taktiež vhodný i pre bezlepkovú stravu. Bielkovinový večerný chlieb obsahuje iba vajcia, tvaroh a semienka, čiže má vysoký podiel bielkovín – až 26,5 %. Je to o 4 až 5-krát vyšší podiel ako má bežný pšeničný, alebo ražno-pšeničný chlieb. Zároveň je v bielkovinovom večernom chlebe obsah sacharidov len zhruba 4,9 %, čo je 8-krát menej, ako v bežnom chlebe. (zdroj:internet)

Keďže nemám doma bezlepkový kvások a občas sa niekto opýta na “iný” chlebik , tak mám alternatívu … je to veľmi sýty chlieb, uchováva sa v chladničke kde vydrží 5 dní. Postup je takmer úplne jednoduchý takže prípravu zvládne ozaj každý kto nie je úplne ľavý . Chlebík neodporúčam jesť malým/menším deťom , určite by ťažko vedeli stráviť toľko semiačok.

Potrebovať budete :

4 vajíčka 

100g tvaroh 

soľ 

350g semiačok (tekvica, slnečnica, ľan, sézam, chia..)

Na hrot noža môžete nemusíte pridať sódu bicarbonu .

Postup jednoduchý :

Vyšľahať bielka so soľou

Pridať žĺtka

Potom tvaroh a zakaždým premiešať

Nakoniec semienka aké máte také dáte

vložiť do formy na toast vymazanej maslom a pečie sa na 180st cca 45-50min

Po upečení nechať vychladnúť a nezabudnúť že sa uchováva v chladničke.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *